Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

söndag 12 januari 2014

En helg till ända.

Oj så fort veckorna går. I en ryslig hastighet. Och det som är bra med det när det är januari är att det snart blir ljusare ute och att det snart är våååår.
Nu har vardagen smygit sig på så smått efter en härlig julledighet.
I kväll började vi vår gympa här i byn. Vi tränar en timme och då kör vi aerobics för att sedan gå över till intervallträning. Svettigt och härligt. Jag gillar verkligen att träna i grupp.
Jag kommer att träna tre gånger i vecka framöver. Aerobics/intervall på söndagar. Styrketräning på gymet måndagar och skidträning på onsdagar (mitt mål för 2014). Ser framemot det. Jag kan bara konstatera att jag mår bra av att röra mig.
Vilken form av träning gillar du?
Nu ska jag kolla klart på hur många lingon finns det i världen. En oerhört rar film.
Ha en fin kväll/ M




bild lånad från nätet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar