Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

lördag 4 januari 2014

I början av januari

Ledigheten fortsätter men går nu in i slutfasen. Jag har njutit, myst och tankat energi alla dessa dagar. Har funderat lite på mina mål med 2014. Jag brukar aldrig sätta nyårs löften eftersom jag vet att jag inte kan hålla dom:-)
Men några mål har jag satt som ska infrias 2014
-börja äta fisk (har aldrig gillat fisk men vill så gärna lära mig då vi har fisk fulla sjön å det kan ju inte bli mer naturlig mat än så! 
-tycka om att åka längdskidor (har aldrig gillat detta med längd. Förmodligen för att jag aldrig har haft en bra utrustning. Nu har min älskade sambo införskaffat mig en fin utrustning så nu rackarns ska det bli glid under skidorna)
-fortsätta med min nya livsstil. Inget socker, inga kolhydrater och regelbunden träning. Har levt efter detta sedan april och vågen visar -14kg och jag mår bättre än aldrig förr. Att vara utan socker är ett av det bästa som hänt mig. 
Hur har ni det med mål eller nyårslöften? 
Ha en fin kväll// M







1 kommentar:

  1. Tack för att du kikade in i min blogg och lämnade en fin hälsning till jul. God fortsättning får jag önska dig! Bra jobbat med din nya livsstil. Länge sen vi sågs, kanske känner jag inte igen dig?
    Lycka till med skidåkningen, köp en dragsele till settern så har du ännu roligare på skidor! :)

    SvaraRadera