Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

onsdag 19 november 2014

Granola


Jag brukar använda Åses blogg 56 kilo som inspiration när jag gör mat. Dels så finns det många bra recept och fina bilder på hennes blogg. Men hon har ju också en app som är perfekt att ha i sin telefon när man tex går och handlar.
När jag gör granolan så utgår jag från hennes recept. Fast jag skippar alltid vaniljpulver och kakao. Jag har också använt frystorkade jordgubbar och hallon i. (finns att köpa på Hötorgshallen i sthlm för er som har vägarna förbi) Nu hade jag inga kvar men för att få lite färg så tillsatte jag gojibär. Inte mycket. Är det någon av er som prövat att torka bär själv? funkar det och hur har ni gjort?



Ha en fin dag// Malin






2 kommentarer: