Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

måndag 9 maj 2011

björnen sover... björnen sover

Det är så underbart att man kan sitta på altanen klockan åtta en måndagkväll och inte frysa. Det är ju trots allt bara den 9 maj. Men jag klagar inte. Tvärtom. Jag älskar det. Å bara för att piffatill det lite extra med vardagslyx har jag tagit med ett litet glas med rödvin. Jo jag tackar jag, en måndag så där:-)
Nu har man många sköna kvällar att se framemot. Det e ju så skönt nu innan alla mygg har hittat hit.

I lördags tog min käre sambo ut sin "flickvän" på björnspaning. Låter mer exotiskt än vad det är. Men med lite kaffe i termosen och en god chokladkaka kan det bli hur trevligt som helst. Det är mysigt att smyga fram m bilen längst skogsvägarna och se och upptäcka djuren och den fina naturen. Tyvärr ingen björn denna gång, men jag har modet uppe så nästa gång kanske. Jag hade ju äran att få se tre stycken i fjol. 








1 kommentar:

  1. Vilka vackra bilder Malin! <3
    E lite avis på dina djur/natur upplevelser!:)
    Ha en fortsatt skön kväll min vän!
    Kram/Marie

    SvaraRadera