Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

torsdag 5 maj 2011

"rent mjöl i påsen"

I söndags var jag på loppis i staden. Många fina fynd blev det:-) Inte lika många besökare och säljare som vanligt men det kanske berodde på att det var 1:a maj och många var "trötta" Men det var ju  bra för oss tre som åkte härifrån. Mer fynd för oss!!
Ett av inköpen som gjordes var denna fina "mjölkruka" (vad e det rätta namnet?) som köptes för det höga priset 10:- och som nu hänger ovanför köksbänken med en dragonkrydda i och doftar gott.

1 kommentar:

  1. Ojojoj, så fin!! Och sicket pris! Min favoritloppis har nu tyvärr kommit på att gamla porslinsburkar för förvaring är eftertraktade så hejdå till fyndpriser...

    Kanske känns det lite bättre hos mig nu. Kanske är det helg, kanske är det för att jag har haft ett samtal med min chef idag som bådar gott!

    SvaraRadera