Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

måndag 22 augusti 2011

fönsterskåp




Så här blev skåpet jag gjort av ett gammalt fönster. Gjorde själva skåpet i vitt eftersom det ska sitta på en vit vägg. Fönstret oljade jag in för att få fram en lite mörkare färg. Ska sätta upp det på väggen så fort det är klart i rummet där det ska sitta. Dom ringde från "sågen" i dag och meddelade att tapeterna till vardagsrummet kommer i morgon. Halleluja vad skönt. Då kanske vi kan flytta in i rummen i helgen :-) Det gillas.
Nu ska jag ta ett glas av  rabarbersaften som jag silat i kväll. Det är så gott.
Må så gott/ M

5 kommentarer:

  1. Otroligt fint det blev! Gillar det mycket!!

    SvaraRadera
  2. tack för receptet på saften. Den var god. Hälsn Fia

    SvaraRadera
  3. Åh så vackert det skået blev! En dag skulle jag vilja ha flera liknande skåp med sådana fönster uppsatta på väggen.. jag ser framför mig hur fint det kommer at bli, så då är det väl bara att börja jaga fönster... :-D

    SvaraRadera
  4. Hej!! Kom gärna och fira hos mig. Jag har en STOR utlottning av wings-reproduktioner, personliga tavlor, retro-motiv m.m. Välkommen att delta och lycka till!

    Hälsningar
    /Lina

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vad fin det blev! Vilken material gjorde du skåpet av. Vill göra en vit skåp till badrummet. Tips på var man kan skaffa gamla fönster.

    /fröken P

    SvaraRadera