Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

söndag 5 februari 2012

Härliga söndag

I dag har jag och mjukisbyxorna inte gjort många knop kan jag lova. Vi har mest förflyttat oss från soffa till köksbord. De e sköna söndagar det:-) Fast lite har jag gjort. Jag har ju varit nere på byns bygdegård där vi i kväll har visat Alvin och gänget 3. Glada rödkindade barn kom och tittade och åt popcorn och drack läsk. Det känns kul att vi som bor på "vichan" oxå kan se på bio. Riktig bio. Det tycker jag att vi kan känna oss stolt för. 
Nu ska jag se om mina mjukisbyxor ligger där jag la dom. För nu ska dom på. Det e ju söndag kväll och då ska jag se Wallander och mysa med min (oftast sovandes) sambo i soffan. Tända ljus och ladda inför en ny vecka. 
Vad gör du i kväll?
Må så gott/ M

1 kommentar:

  1. Men Malin! Jag kan verkligen inte blogga, men jag ska försöka och det här med design är det dotra som står för hahaha!! Du har ju ramar och grejer runt dina foton! Hur fan får man till sånt?
    Jag myser oxå i soffan men vi har börjat följa "äkta människor", lite suspekt men ganska bra på samma gång :-)
    Det e jättekul att ni har bio och det e bra med folk som vill satsa på Laxsjö! Ha det bäst. Vi må ju träffas nångång.....

    SvaraRadera