Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

fredag 18 mars 2011

helg i sikte

Jag har världens bästa jobb och jag trivs alla dagar och timmar med mitt arbete. Men det är något visst när det blir fredag. Rätta mig om jag har fel. Men då börjar jag iallafall så smått smida planer på projekt man ämnar starta eller slutföra (man har ju ett antal påbörjade)

I går var jag på auktion i staden. Åh så trevligt där var. 88 st objekt som skulle auktioneras ut. Där ibland mitt silverhalsband, kuddar, klippningar på olika salonger, kläder, upplevelser m.m. Det mest tokiga var singeldaten. Martin 30 år kliver upp och lovar ut en romantisk middagsdate med honom på hemlig restaurang. Det budet ropade en mamma in till sin dotter som tagit juristexamen i USA. Snacka om att hon kommer bli överaskad över den examenspresenten när hon anländer t sverige:-)
Jätte god buffe serverades, människor i fina kläder, bra musik,och en tokrolig auktionist. Yvonne Ryding skötte det jobbet med bravur.
 Jenny som är präst i stadens församling delade med sig av sina erfarenheter av gatubarnen o filipinerna. så gripande att höra. Man kan/vill inte förstå det onda som händer stackars oskyldiga barn.

Nu ska jag åka till kontoret och jobba några timmar innan det e dax för helg. Kram på er och roligt att ni kommenterar.
Och hur gick det med mitt halsband då..... 300:- gick det för, inte så pjåkigt med tanke på att Efva attlings verk gick för 800;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar