Glavér som betyder pigg & levnadsglad på jämska är en enkel blogg om vardag, loppisar, ideer, hunden Thure, Lchfmat på mitt sätt och annat som gör vardagen lite vackrare och roligare.
Välkommen att kika in!

Idet enkla bor det vackra

tisdag 29 mars 2011

Nu kan våren få komma

I går efter jobbet for jag in t staden och mötte upp Mamma, dotra och syster S. S är så go och rund med sin bäbismage. Det är inte länge kvar nu tills man blir moster:-) Vi kollade runt lite på stan och jag hittade ett par gulliga clogs till sommaren. Rosa. Egentligen ingen favvisfärg men jag blev förälskad!
Träffade en barndomsvän som jag tog en fika med. Det var trevligt.
Senare på kvällen åkte jag och mamma till A&F och hälsade på. Där brann det ljus och vi blev bjuden kaffe och kakor. Det var en mysig och trevlig kväll. Och eftersom jag skulle på utbildning i dag så passade jag på att sova kvar hos mamma och fick lite mystid med henne.
På vägen hem passade jag på att svänga in till E&E och överaska med matpåsar.Alltid lika uppskattat.

Det är trevligt att vara in t staden i bland men det var med ett leende på läpparna jag vände hemåt. Borta bra men hemma bäst <3

3 kommentarer:

  1. Sååå söta!!:)
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Jättesöta skor! Jag har ett par liknande fast i svart.

    Min kruka har jag målat med de färger som jag hade hemma, vit takfärg och svart hobbyfärg som jag blandat ihop. SÅ länge krukan inte är målad med lack så går det att använda nästan vilka färger som helst.

    SvaraRadera
  3. Har du sett att det är loppis på Jamtli den 10 april?
    http://www.jamtli.com/10697.popup.html
    Lät ganska intressant tycker jag!

    SvaraRadera